Ridövning ♥

Bara för att jag inte har ngt att göra så gjorde jag en ridövning som jag visar för er!
 
Koner kan vara bra att ha utsatta där de gröna sträcken möts vid medellinjen (lite utanför såklart, annars rider du ju på dom!) Tänk dig att du börjar nere i vänstra hörnet. Rid till bokstaven efter hörnet, precis som om du skulle rida snett igenom. Styr mot konen som du satt ut och kom upp i en lugn arbetstrav så att du hinner förbereda hästen. Sitt ner när du travar. När du kommit fram till din kon så fattar du galopp. Galoppera lugnt så att du känner att du har kontroll över hästen. Galoppera ett och ett halft varv på mittvolten. Du kommer då komma ut på samma långsida igen. Ett tips är att räkna galoppsprången så kan du jämföra med nästa gång och se om du kan hålla samma tempo eller om du klarar av att ha ännu kortare galopp så att du kan räkna in fler steg. Sakta sedan av till trav vid den andra konen och sväng sedan ut på samma långsida som du kom ifrån. Vid bokstaven som du kommer ut vid så saktar du av till skritt. Se till att förbereda avsaktningen. På kortsidan gör du skänkelvikning, men det kanske syns :P Mitt för Bokstaven på kortsidan gör du halt. Sedan fortsätter du med skänkelvikningen. Sedan är det bara att fortsätta! ;)
Hoppas någon har nytta av övningen ;*
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0