Rdining (igår) på Svempis! :3

Tja! Har inte hunnit blogga ngt igår så jag tar igen det nu!
 
Men iaf, igår red jag lektion på Sven :) Vi hade hoppning på planen för dom höll på att byta underlaget i ridhuset. Det var soligt och fint :D Sven var som vanligt väldigt seg...! Visst, han lyssnar på hjälperna otroligt bra och svarar snabbt men han var helt enkelt en typ trögflytande och tung massa x'D Jag fick öka galoppen väldigt mycket på honom för att få lite fart i gamle gubben! Vi hoppade fram på hinder 2 och 4 (ni kommer se på min skiss) och då hände det minsann något med svens hjärna (eller var det kanske för att jag tog ett spö? xD)! Han blev super pigg och ville verkligen framåt! Han är verkligen superkul att hoppa med eftersom han hoppar så mjukt! :) Sedan hoppade vi en liten bana på kanske 50-60 (minns faktiskt inte :o)? Vi hade typ teknik hoppning så det var inte någon höjd på hinderna direkt! Här är banan vi hoppade:
 
 
 
Ni ser att vi hade teknikövning eftersom vi behövde planera våran väg noggrant eftersom vi svängde så mycket. 
 
En bild på Svempis :D
 
 
 
Ser ni vad han kan le! x'D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0